Publikationer
På denna sida visas ett urval skrifter som forskare vid Institutionen för utbildningsvetenskap har publicerat. Om du vill se ytterligare publikationer går det bra att söka i Lunds universitets publikationsdatabas (LUP).
Här hittar du mer information om LUP och kan söka efter publikationer
Konferensbidrag (sida 15 av 15)
- Ossiannilsson, E. (2004). Community Outreach-Alpine Project Dissemination Seminar.
- Sæther, E. (2004). "Learning processes in the multicultural music society." Key note.
- Brodin, E. (2003). The Learning Condition: Arendt's Theory in Relation to Goal Directed Thinking.
- Larsson, B. & Ahlberg, A. (2003). Operativ utvärdering: nyttan av att veta vad studenterna tänker. Högskoleverkets kvalitetskonferens, abstrakt. Högskoleverket.
- Sponberg, H., Ossiannilsson, E., Johansen, F. & Pilesjö, P. (2003). E-GIS; European Level Developments of Flexible Learning Models Within Geographical Information Science (GIS) For Vocational Training. [Host publication title missing]. EDEN.
- Sponberg, H., Ossiannilsson, E., Pilesjö, P., Mårtensson, U. & Paršeliūnas, E. (2003). European Level Developments of Flexible Learning Models within Geographical Information Science (GIS) for Vocational Training.
- Holsanova, J. (1998). The Use of Quotations in Discourse about Ethnicities. I Cmejrkova, S., Hoffmannova, J., Mullerova, O. & Svetla, J. (Red.) Dialoganalyse VI. (Proceedings of the 6th International Congresss of IADA - International Association for Dialog)/Beiträge zur Dialogforschung; 17 (pp. 245-252), 2. Max Niemeyer Verlag.
- Persson, A. (1998). Studentinflytande i massuniversitetet (abstract).
- Sæther, E. (1998). Gambian Music for Gambian Children.
- Persson, A. (1997). Den mångdimensionella utbildningskvaliteten. Högskoleverkets skriftserie, Kvalitet och förbättringsarbete vid universitet och högskolor: föredrag vid en konferens i Uppsala 9-10 januari 1997, 1997. Högskoleverket.
- Sæther, E. (1997). Rosengård - a laboratory for multicultural music teaching.
- Holsanova, J. & Jörgensen, N. (1996). The Use of Reported Talk in Ethnic Discourse. International Pragmatics Conference. International Pragmatics Association.
- Persson, A. (1996). Makt och motstånd i universitetsundervisningen. I Billgren, J., Falk Nilsson, E. & Rickard, L. (Red.) Rapport om Idédagarna 5-6 juni 1996. Lunds universitet, Universitetspedagogiskt centrum.
- Sæther, E. (1996). Swedish music teacher training in Gambia - a model for multicultural teacher training.
- Jörgensen, N. & Holsanova, J. (1995). Speaking about Social and Ethnic groups. Nordic Research in Text and Discourse.. Uppsala.
- Jörgensen, N. & Holsanova, J. (1995). Us and Them. Talking about Social and Ethnic Groups. I Moen, I., Simonsen, G. & Lødrup, H. (Red.) Papers from The XVth Scandinavian Conference of Linguistics (pp. 264-268). Oslo.
- Sæther, E. (1993). Training Swedish Music Teachers in Gambia - in search of a model for multicultural music education.