Utbildningsvetenskapliga institutionen utökar ämneslärarprogrammen

Av Caroline Cabot - Publicerad den 8 juni 2024
Diplom

Från och med hösten 2024 erbjuder vi antagning till den kompletterande pedagogiska utbildningen i samhällskunskap, företagsekonomi och juridik. Våren 2025 kan du även söka matematik som ingångsämne och andraämne i vår femåriga ämneslärarutbildning.

Vi på Institutionen för utbildningsvetenskap är glada att kunna meddela att vi från hösten 2024 utökar våra ämneslärarprogram. Nu kan du som redan har ämneskunskaper och vill läsa vidare till ämneslärare söka till vår kompletterande pedagogiska utbildning (KPU) även i samhällskunskap, företagsekonomi och juridik.

Dessutom utökar vi vårt femåriga ämneslärarprogram. Från hösten 2025 kan du välja matematik som både ingångsämne och andraämne.

Vi ser fram emot att välkomna nya studenter och bidra till deras utveckling som framtidens lärare.

För mer information om våra utbildningsprogram och hur du ansöker, besök vår hemsida eller kontakta vår studievägledare.