Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om”
Av Caroline Cabot -
Publicerad den 8 november 2024

Sverige är ett av de länder i världen som har störst andel elever i samma klassrum, oavsett kunskapsnivå. Samtidigt är det många elever som lämnar grundskolan utan att kunna läsa ordentligt, och inte heller klarar behörigheten för att studera vidare. – När man ser att resultaten inte blir de förväntade är det dags att tänka om, säger Mona Holmqvist, professor i utbildningsvetenskap vid Lunds universitet.
2025-02-27
HTs pedagogiska konferens 13 nov 2025
2025-02-25
Collin Loughlin has defended his PhD-thesis The Unintentional Lecture
2025-02-21
Professor Mona Holmqvist har utsetts till ledamot i Vetenskapsrådet
2025-02-21
Professor Katarina Mårtensson är nyinvald ledamot i SUHF:s expertgrupp för högskolepedagogiska frågor
2024-11-19
KPU-alumnen Sanne Johansson i Sydsvenskan