Inkluderingshaveriet: ”Det är dags att tänka om”
Av Caroline Cabot -
Publicerad den 8 november 2024
Sverige är ett av de länder i världen som har störst andel elever i samma klassrum, oavsett kunskapsnivå. Samtidigt är det många elever som lämnar grundskolan utan att kunna läsa ordentligt, och inte heller klarar behörigheten för att studera vidare. – När man ser att resultaten inte blir de förväntade är det dags att tänka om, säger Mona Holmqvist, professor i utbildningsvetenskap vid Lunds universitet.
2024-11-08
The inclusion breakdown: "It’s time to rethink"
2024-11-01
Stark kritik mot inkludering: ”Elever har olika förutsättningar”
2024-11-01
Strong criticism of inclusion: "Students have different needs"
2024-10-18
SKÄL 2024 – En framgångsrik mötesplats för ämneslärarutbildningen
2024-10-15
Bli ämneslärare på bara tre terminer, med vår kompletterande pedagogisk utbildning